കാരണം ഉള്ളത് വെറുപ്പ്, ഇഷ്ടം.
കാരണമില്ലാതെ, വിപരീതമില്ലാതെ, സ്നേഹം.
സ്നേഹിക്കുന്നത് അവനവനെ മാത്രം.
ബാക്കിയെല്ലാം ഇഷ്ടം, വെറുപ്പ്.
**********
Dear Sindhu, Happy to have a chance to hear your clear voice.
കാരണമില്ലാതെ, വിപരീതമില്ലാതെ, സ്നേഹം.
സ്നേഹിക്കുന്നത് അവനവനെ മാത്രം.
ബാക്കിയെല്ലാം ഇഷ്ടം, വെറുപ്പ്.
**********
Dear Sindhu, Happy to have a chance to hear your clear voice.
Happy to know your concerns as well.
Dear Adv Sindhu A, what all you hear as turbulence from me, now a days, are not turbulence. But only the reflections. Reflections include everything. Reflection cannot be discriminative. It is showing what is factually and actually against it. Both negative and positives as one and the same.
Dear Adv Sindhu A, In nature, both negatives and positives are same. In Life or God both bad and good are same. Health and illness, death and birth are with the same meaning. All meant for great flow and continuity. One’s sickness is other’s health. One’s death is other’s brith or life. what we call health and illness are only relative naming. In nature both positives and negative stand for both, with no difference in between. For life and it continuity.
Dear Sindhu, It is our relative angle and position makes certain things to look positive of negatives. The sun rising or setting. Start and end. Hence feeling a kind of turbulence. True to say I did not mean turbulence and I am least turbulent.
Dear Adv Sindhu A, reflections never comes from troubled water. Hence, any one giving clear cut reflections cannot be turbulent and troubled. Be it mirror or water. Be t Buddha or Adv Sindhu A
Hence dear my sister Adv Sindhu A, Nothing is specially negative or specially positive. Everything is as it is. As such. Not meant to be either positive or negative. But are put as the facts as it is and as such.
Dear Adv Sindhu A, on the above post, now specifically. Love is unconditional and for no reason. One loves himself unconditional and for no reason. One cannot have reasons and conditions to love himself. One is helpless but to love himself. Because of his love for himself, he likes and hates others and all others things around in his life. To see himself at comfort, flowing and living.
Dear, Adv Sindhu A, one hates and likes others and other things, conditionally for reasons. Be it his social activity or politics or eating or drinking.
This is a fact. Nothing negative in reflecting the facts.
********
Dear Adv Sindhu A, Thank you. But I can assure you that nothing of such harming, I ever said or tried ever to say o mean. But the way one took sometimes might have harmed him/her. Even in the heaven,so, one can feel the hell in this way. Don't you see: it is from the same soil, both mango and kaanjiram are coming out. totally different items. One take what it can take and bring out. No one can be blamed for that. Hence, dear Sndhu, it is not about what I give or write. But is about what and how one takes it. Life also like that. Life is not about what one gets. Rather it is about what and how does one take from what he got.
When Krishan had to lead Arjuna to war, never it was because Krishna was restless and turbulent. Rather, Krishna was causing what has to happen for those around him. Reflecting their quest, need and want. And making it happen then and there.
*******
Dear Rasheed, ശരിയാണ്. താങ്കൾ പ്രതികരിച്ചത് ശരിയായ ദിശയിൽ നിന്ന് കൊണ്ട് തന്നെ.
അന അൽഹഖ് എന്നാൽ ഞാൻ ആ സത്യം എന്നാണർത്ഥം. അഥവാ ഞാൻ തന്നെ സത്യം.
രണ്ടില്ലെന്നു. സത്യം വേറെയും ഞാൻ വേറെയും ഇല്ലെന്നു.
അഥവാ ഞാനും സത്യവുമായി ഒന്നേ ഉള്ളൂ എന്നർത്ഥം.
ആ സത്യമേ ഉള്ളൂ എന്നും, ഞാൻ ആ സത്യം മാത്രമാണ് എന്നും.
സുഹൃത്തേ, "ഞാൻ" എന്ന ഈ "ഞാൻ" ഇല്ലെന്നേ അർത്ഥമാക്കിയുള്ളൂ.
ഉണ്ടെങ്കിൽ ആ വലിയ ഞാൻ മാത്രമേ ഉള്ളൂ എന്ന്.
പദാർത്ഥമെന്നു വിളിച്ചാലും ആത്മാവെന്നു വിളിച്ചാലും, ബോധമെന്നു കണ്ടാലും ഊർജമെന്നു കണ്ടാലും.
ഈ "ഞാനും" "ഞാൻ ബോധവും" സ്ഥായിയായ തുടർച്ചയായുള്ള ഒന്നല്ല.
പദാർത്ഥവും ബോധവും ഊർജവും ആത്മാവുമായ ഒരേകമായ ഞാൻ ഉണ്ടെങ്കിൽ അത് മാത്രമേ സ്ഥിരമായതായുള്ളൂ എന്ന് അർഥം. തുടർച്ചയുള്ളതും സ്ഥായിയായതും അത് മാത്രം.
"ഞാൻ" ഇല്ല. പകരം ഉള്ള "ഞാൻ" അത് മാത്രം.ആ അത് മാത്രമായ് അതാണ് ഈ ഞാൻ എന്നർത്ഥം. ആ ഉള്ളത് മാത്രം. ആ ഉള്ളതിന്റെ പല രൂപങ്ങളിൽ ഒന്ന് ഈ താത്കാലിക "ഞാനും" "ഞാൻ ബോധവും".
സ്വർഗം പ്രാപിക്കേണ്ട, മോക്ഷം തേടേണ്ട നേടേണ്ട ഞാൻ ഇല്ല എന്നർത്ഥം.
No comments:
Post a Comment